موسیقی

آموزش انواع موسیقی

موسیقی

آموزش انواع موسیقی

آموزش موسیقی پیانو یا کیبورد

ابزار آلات موسیقی که اغلب، خانواده ها تمایل به داشتن آن دارند، بسیار زیاد است. به همین دلیل بر سر این که چه ابزاری برای نواختن بهتر است بحث و گفتگوی زیادی شکل می گیرد. یکی از شناخته شده ترین این ابزار ها گیتار الکتریک و آکوستیک است، اما ابزار های دیگری که خیلی مورد بحث قرار می گیرند، پیانو و کیبورد هستند. احتمالا به شما گفته شده که برای یادگیری صحیح و دقیق تئوری موسیقی، پیانو مناسب تر است، در حالی که تطبیق پذیری و حمل و نقل کیبورد بهتر است. به طور کلی، امروزه برای موسیقی پاپ بیشتر از کیبورد استفاده می شود. بسته به جایی که می خواهید آموزش حرفه ای موسیقی خود را فرا بگیرید، هم می توانید کیبورد و هم پیانو یاد بگیرند.
کیبورد های برقی خیلی تطبیق پذیرند و اغلب طیف گسترده ای از ابزارهای ترکیبی دارند (حداقل صد ابزار) که می توانید از میان آنها انتخاب کنید. شما می توانید تمام بخش های مختلف یک آهنگ را تمرین و ضبط کنید، و با نواختن و ضبط تمام بخش های یک آهنگ، یک ارکستر تمام و کمال باشید. یکی دیگر از تفاوت های بین کیبورد و پیانو این است که کیبورد ها الکترونیکی هستند و نیازی به ستاپ صوتی خوب ندارند. البته اگر شما بر روی این ویژگی بیش از حد متکی شوید، احتمالا نمی توانید به درستی نیاز به آکوستیک را درک کنید. همچنین، کیبورد ها به طور خودکار یک کام ترکیبی از نت ها را می نوازند، به طوری که واقعا نیازی به دستگاه دیگری نیست. نت، تا زمانی که کلید را فشار دهید نواخته می شود، اما این کار را می توان با پیانو هم انجام داد، البته اگر پدال را به درستی فشار دهید. میزان صدا نیز به صورت خودکار توسط صفحه کلید کنترل می شود.
اما کار با پیانو در ابتدا کمی سخت تر است – مثلا تیونینگ باید به صورت دستی انجام شود، چون سیمی وجود ندارد. شما باید یکی از پدال ها را فشار دهید تا نت، به مدت طولانی تر نواخته شود، و این کمک می کند تا زمان بندی را درک کنید. میزان صدای نت ها پیانو به میزان فشاری که به کلیدها  وارد می کنید بستگی می دارد، به این ترتیب می توانید بر میزان صدا کنترل بیشتری داشته باشید. در واقع پیانو نیاز به دانش و صحت و دقت آکوستیک دارد تا صدای خوبی از آن نواخته شود، کاملا برعکس کیبورد که عملا همه چیز را خودش برای شما انجام می دهد.
هنگام انتخاب بین کیبورد و یا پیانو، باید در نظر بگیرید کدام ابزار برای موقعیت هایی که شما به احتشمال زیاد در آن قرار خواهید گرفت مناسب تر است. بسیاری از نوازندگان برای موسیقی پاپ، کیبورد را انتخاب کنید، چون حمل کردن آن راحت تر از پیانو است. اگر می خواهید در سالن های ساکت تر و بزرگ تر، مثل کلیساها و یا کلا نرم تر بنوازید، باید پیانو را انتخاب کنید، به خصوص اگر انتظار می رود برای اکثریت کار موسیقی خود از صدای پیانو بهره ببرید. بسته به برنامه ها و سلیقه شخصی خود می توانید هر کدام از این ابزار ها را انتخاب کنید. کیبورد تطبیق پذیری بیشتری دارد و می تواند صداهای زیادی را شبیه سازی کند، در حالی که پیانو برای یادگیری تئوری موسیقی پایه بهتر است. همچنین، نواختن کیبورد آسان تر است چون همه چیز از قبل همان تنظیماتی را دارد که شما می خواهید و اعمال کرده اید.
بسته به سبک موسیقی که می خواهید آموزش ببینید، از جاز گرفته تا بلوز، یا کلاسیک، می توانید از کیبورد و یا پیانو برای هر یک از آنها بهره ببرید. این که چه صدایی را می خواهید هم به اولویت های شخصی خودتان برمی گردد، برای صدای الکترونیک به نبال کیبورد بروید، و برای طبیعی، پیانو را انتخاب کنید. برای انتخاب یک استاد پیانو باید کسی را پیدا کنید که در ابزار مورد نظر شما تخصص داشته باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.